عمل بینی بدون تامپون چیست؟

عمل بینی بدون تامپون چیست؟

🟢 عمل بینی بدون تامپون روشی است که در آن پس از جراحی بینی تامپون یا گچ قرار داده نمی‌شود. در برخی از جراحی‌ها، پس از انجام مراحل عمل بینی از تامپون استفاده می‌شود. تامپون‌ها یک سری پانسمان هستند که در داخل بینی قرار می‌گیرند تا از این طریق از خونریزی جلوگیری شود.

در برخی موارد ممکن است هیچ نیازی به تامپون نباشد. بعضی از افراد به دلیل درد شدید بینی، پس از جراحی ترجیح می‌دهند که از آن استفاده نکنند. برای انجام این نوع جراحی، به مطب دکتر کرامت الله ترابی به عنوان بهترین جراحی زیبایی در تهران مراجعه کنید. 

🔵 عمل بینی بدون تامپون

عمل بینی بدون تامپون نوعی روش جراحی است که در بینی تامپون و پانسمان قرار داده نمی‌شود. برخی از افراد به خاطر ترس از درد موقع برداشتن تامپون، ترجیح می‌دهند از این پانسمان استفاده نکنند.

در چنین شرایطی به جای تامپون، از اسپلینت داخلی استفاده می‌شود. اسپلینت‌ها دارای یک سری کانال هستند که شرایط تنفس را برای فرد بهتر می‌کنند. با جایگزین شدن این ابزار به جای تامپون دیگر مشکلی برای مراجعه کننده به وجود نمی‌آید.

در گذشته استفاده از تامپون دردناک بود. اما در حال حاضر از تامپون‌های کوچک استفاده می‌شود و هنگام خارج کردن آن فرد درد چندانی احساس نمی‌کند. در مجموع ماندگاری طولانی تامپون ۲ الی ۴ روز پس از عمل جراحی است که باعث انسداد تنفس، سردرد، عفونت شدید و ناراحتی برای بیماران می‌شود.

عمل بینی بدون تامپون
عمل بینی بدون تامپون

🔵 جایگزین تامپون پس از جراحی بینی

پزشکان به جای استفاده از تامپون‌ها در حال حاضر دو راهکار اساسی ارائه کرده‌اند که به مراجعین بسیار کمک می‌کند:

استفاده از تکنیک آندوسکوپی

از طریق این روش امکان کنترل مستقیم بر روی ساختار بینی وجود دارد و میدان دید جراح به کمک میکروسکوپ فراهم می‌شود. در این تکنیک محل برش کوچکی تعبیه شده و پس از عمل نیازی به قرار دادن تامپون یا پانسمان نیست. پس از اتمام جراحی، فقط یک سری بخیه‌های کوچک در داخل بینی استفاده می‌شود.

استفاده از اسپلینت بینی

از آنجا که در جراحی بینی باز دسترسی به غضروف بافت نرم و استخوان‌های بینی بیشتر است، نمی‌توان آن را جایگزین جراحی بسته یا تکنیک آندوسکوپی کرد. به این خاطر اکثر جراحان زیبایی از اسپلینت بینی استفاده می‌کنند.

 افرادی که دارای انحراف بینی شدید هستند یا ساختار غضروفی بینی آنها بسیار ضعیف است، اسپلینت می‌تواند پس از ۴۸ ساعت ساختار بینی را حفظ کند و برای دیگر بیماران بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت این ماده سیلیکونی بدون درد و عوارض خارج می‌شود.

🔵 عمل جراحی بینی بدون تامپون چگونه انجام می‌شود؟

نحوه جراحی بینی در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته است. امروزه بخیه‌های اندکی در بینی زده می‌شود و پزشکان سعی می‌کنند که از تامپون بینی استفاده نکنند. نصب و جایگذاری و برداشتن تامپون فرایند بسیار سختی بود؛ چرا که به مرور زمان سفت می‌شد و با چسبیدن به لخته‌ها، بینی دوباره خونریزی می‌کرد. به علاوه با بروز عفونت، بوی بدی در بینی احساس می‌شد.

در حال حاضر در عمل بینی بدون تامپون یک برش جراحی بر روی استخوان بینی ایجاد می‌شود تا تغییرات ساختاری اعمال شود. با کاهش تعداد بخیه‌ها، نیازی به قرار دادن تامپون یا بخیه نیست.

در جراحی‌هایی که به کمک لیزر انجام می‌شود نیز می‌توان پوست ضخیم بینی را با لیزر نازک کرد. با این عمل لایه ضخیم پوست کنده می‌شود و هیچ آسیبی به بینی وارد نمی‌شود. با این روش روند بهبودی کوتاه‌تر می‌شود و نیازی به تامپون و حتی گچ‌گیری نیست.

عمل جراحی بینی بدون تامپون چگونه انجام می‌شود؟
عمل جراحی بینی بدون تامپون چگونه انجام می‌شود؟

🔵 مزیت عمل بینی بدون تامپون چیست؟

عدم استفاده از تامپون پس از جراحی بینی مزایای زیادی دارد. از فواید این روش این است که بیمار هیچ نوع دردی احساس نمی‌کند و استرس برداشتن پانسمان نیز از بین می‌رود.

علاوه بر این از وسایل جایگزین استفاده می‌شود که در حین خارج کردن آنها، بیمار هیچ دردی نخواهد داشت. این وسایل پزشکی کاربرد زیادی دارند. به طور مثال اسپلینت ها، دارای یک سری سوراخ و کانال هستند و این حفره‌ها باعث می‌شود که فرد بتواند به راحتی نفس بکشد. استندها هم که به عنوان جایگزین تامپون استفاده می‌شوند، بسیار انعطاف پذیر بوده و جدا کردن آنها بدون درد و خونریزی است.

مزیت عمل بینی بدون تامپون چیست؟
مزیت عمل بینی بدون تامپون چیست؟

🔵 نکات مهم قبل و بعد از عمل بینی بدون تامپون

جراح زیبایی اگر تصمیم دارد عمل بینی بدون تامپون را برای شما انجام دهد، قبل از هر چیز باید پیش‌بینی کند که این عمل برای شما مناسب است؟ و اینکه پس از عمل احتمال خونریزی دارید یا خیر. مانند سایر عمل‌های بینی، قبل از عمل فرد باید مصرف داروهای رقیق کننده خون از جمله آسپرین، ایبوبروفن و مصرف الکل را قطع کند. سیگار کشیدن نیز می‌تواند روند بهبود را طولانی کند. در این صورت بهتر است قبل از عمل جراحی، سیگار را ترک کنید.

در دوران نقاهت از لمس بینی و وارد کردن فشار به آن خودداری کنید. سعی کنید موقع خواب سر خود را کمی بالا بگیرید تا تورم و التهابات کاهش پیدا کند. تا زمانی که گچ بینی باز نشده، از دوش گرفتن نیز خودداری کنید. برای بهبود سریع‌تر مصرف ویتامین‌ها و سبزیجات را افزایش دهید.

جراحی بینی بدون تامپون در مطب دکتر کرامت الله ترابی 

🚹 برای انجام عمل بینی بدون تامپون باید حتماً به بهترین جراح زیبایی مراجعه کنید که تجربه چنین عملی را داشته باشد. دکتر کرامت الله ترابی به عنوان بهترین جراح زبیایی بینی در تهران با برخورداری از دانش روز پزشکی، جراحی بینی بدون تامپون را بدون هیچ گونه عارضه برای شما مراجعه کنندگان گرامی انجام می‌دهد.

برای مشاوره و کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانید با مطب دکتر ترابی تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را در ارتباط با فرایند جراحی دریافت کنید.

کرامت الله ترابی | متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی

خلاصه مطالب

عمل بینی بدون تامپون روش نوین جراحی بینی است که در آن از پانسمان یا تامپون استفاده نمی‌شود. تامپون‌های یک سری پانسمان هستند که در داخل بینی قرار می‌گیرد تا از خونریزی پس از جراحی جلوگیری شود. اما تجربه نشان داده که تامپون‌ها باعث انسداد راه‌های تنفسی، سردرد، ناراحتی شدید و حتی بروز عفونت بینی می‌شوند.

از این رو پزشکان از تکنیک‌های آندوسکوپی و استفاده از اسپلنت بینی به جای تامپون استفاده می‌کنند. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که جراحی بینی بدون تامپون را تحت نظر بهترین متخصص جراحی زیبایی انجام دهید. دکتر کرامت الله ترابی به عنوان بهترین جراح پلاستیک در تهران با استفاده از تکنیک‌های روز پزشکی جراحی بینی را بدون استفاده از تامپون برای شما انجام می‌دهد. برای دریافت مشاوره و اطلاعات لازم می‌توانید با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی تماس بگیرید.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

5/5 - (6 امتیاز)

6 نظرات

  • اصغر قیاسی

    4 تیر 1403 - 9:23 ب.ظ

    سلام
    ممنون از مقاله خوبتون

    • hamed soltani

      4 تیر 1403 - 9:33 ب.ظ

      با سلام
      از شما ممنونیم که مقاله ما را مطالعه فرمودید.

  • خداداد احمدی

    4 تیر 1403 - 9:27 ب.ظ

    ممنون بابت اطلاعات خوبی که در اختیار ما گذاشتید.

    • hamed soltani

      4 تیر 1403 - 9:34 ب.ظ

      با سلام
      سپاس از شما

  • ابراهیم حسینی

    4 تیر 1403 - 9:28 ب.ظ

    خسته نباشید.

    • hamed soltani

      4 تیر 1403 - 9:35 ب.ظ

      با سلام
      سلامت باشید. متشکر

پیام بگذارید

دریافت نوبت